czwartek, 26 lutego 2015

XC / filmy warte uwagi

Początek nowego semestru to okres, kiedy mam więcej czasu wolnego na własne przyjemności. Nadrabiam więc zaległości filmowe, czytelnicze i artystyczne. Dzisiaj chciałabym polecić Wam cztery filmy, które zrobiły na mnie wrażenie. 



Gra tajemnic, reżyseria Morten Tyldum 
Cóż, to naprawdę dobry film. Skupia się na osobie Alana Turinga, prace nad Enigmą są właściwie tłem dla całej historii. Fascynujący portret fascynującego człowieka, który został zdradzony przez własnych rodaków. W rolach głównych Benedict Cumberbatch oraz Keira Knightley. 

Teoria wszystkiego, reżyseria James Marsh 
Przepiękny film! Radzę zaopatrzyć się w opakowanie chusteczek, choć nie jest to oczywiście typowy wyciskacz łez. Cudowna historia pięknej miłości, opowiedziana bez zbędnego patosu i przerysowania. W rolach głównych nagrodzonych Oscarem Eddie Redmayne i Felicity Jones.




Zaginiona dziewczyna, reżyseria David Fincher
David Fincher to mój ulubiony reżyser, widziałam wszystkie jego filmy. Po obejrzeniu tego nie mogłam zasnąć, trzymał mnie dalej w napięciu. Świetny, wciągający thriller, którego gwiazdami są Ben Affleck i Rosamund Pike. Dzisiaj zaczęłam czytać książkę, która wciąga jeszcze bardziej...

Niezłomny, reżyseria Angelina Jolie
Tego filmu byłam bardzo ciekawa ze względu na reżyserkę. Nie miałam zbyt wygórowanych oczekiwań i zostałam bardzo przyjemnie zaskoczona. Jolie zobrazowała prawdziwą historię (a to trudna sztuka) i moim zdaniem zrobiła to naprawdę dobrze. Film wart obejrzenia, bardzo motywujący. Głównego bohatera - biegacza olimpijskiego Louisa Zamperini - zagrał znany z serialu "Skins" Jack O'Connell.

Niebawem podobny wpis, tyle że o książkach. Jutro pojawi się lutowe denko. Tymczasem miłego wieczoru! 

żródło plakatów: filmweb.pl

Brak komentarzy:

Prześlij komentarz